Rahan käyttö digiympäristössä / Rahaviikko 2024 - Suomen Pankki

Rahamuseon uutinen

Raha on muuttunut konkreettisesta abstraktiksi: sen sijaan, että käsittelisimme seteleitä ja kolikoita, raha liikkuu bitteinä virtuaaliympäristössä.

Suomen Pankin rahamuseossa toimiva talousosaamiskeskus tarjoaa kaikille kouluasteille opastusta rahan ja maksamisen historiasta, Suomen Pankin tehtävistä ja talousosaamisesta. Tervetuloa tutustumaan rahamuseoon!

Kansainvälistä rahaviikkoa (Global Money Week) vietettiin 18.-22.3.2024.

Rahaviikko tarjoaa oppilaitoksille valmiit opetussisällöt nuorille tärkeistä taloustaidoista. Viikon kokonaisuus koostuu neljästä eri teemasta, jotka perustuvat EU:n ja OECD:n kirjaamiin talousosaamisen osa-alueisiin. Materiaali koostuu verkkoluennoista, peleistä ja erilaisista tehtävistä, ja ne on oppilaitosten käytössä maksutta.

Järjestäjätahot tekivät videomuotoisen aamunavauksen kullekin päivälle. Alla talousosaamiskeskuksen video "Rahan käyttö digiympäristössä".